falling walls 2020L'idea innovativa del Dott. Nicola Di Fidio, allievo della Scuola di Dottorato DSCM, è stata selezionata tra i 10 progetti per la tappa italiana del contest internazionale "Falling Walls Lab 2020 - I talenti del futuro in sfida per abbattere i muri del presente".

logo post

Il Dottorato in Scienze Chimiche e dei Materiali (DSCM) è stato accreditato per il 36° ciclo (2020-2023), ottenendo anche la qualifica di “Dottorato innovativo - Internazionale” grazie alla presenza di diversi dottorandi reclutati nell'ambito di progetti ITN, ETN e ERC.

horizon 2020From individual fellowships to the horizon - A short course on project writing on the European platform
by Dr. Martina Calamusa, Prof. Benedetta Mennucci, Prof. Andrea Pucci, Prof. Gaetano Angelici
June 29th - July 3rd

PhD Announcement Pisa DCCI

Two 36 months PhD positions are available in the frame of the Marie Sklodowska-Curie Innovative Training Network HEL4CHIROLED (Grant Agreement: 859752) to be developed at the Department of Chemistry and Industrial Chemistry of the University of Pisa and at Diamond Light Source (Didcot, UK).

seminario salgueirinoProf. Verónica Salgueiriño (Departamento de Física Aplicada and CINBIO, Universidade de Vigo, Spagna)
Synthesis, Characterization and Manipulation of Transition Metal Oxide Nanocrystals
February 19th, h. 16.30, room 020, Department of Chemistry

arben merkoci 380Prof. Arben Merkoçi (Catalan Institute of Nanoscience and Nanotechnology, ICN2)